• Suma podjazdów 130 m
  • Kalorie 987 kcal

Tour de Masuria, etap 6

Piątek, 14 lipca 2017 | Komentarze 0

Przedostatni dzień mojego tripu po Mazurach, pogoda jakby mi sprzyjała. Przyjemne 21 stopni, lekkie podmuchy w plecy, idealne warunki do jazdy, ale na dziś zarządziłem krótki odcinek. Trochę popiłem dzień wcześniej, zanim więc kacyk minął i zebrałem się z całym mandżurem było już dobre popołudnie. Zatem na dziś moim celem były Nowe Guty nad Śniardwami, gdzie zamierzałem spędzić ostatnią nockę.

Żeby nadrobić czas ruszyłem szutrem po którym niespełna dwa tygodnie wcześniej jeździły, ba! latały WuRCe w ramach rundy rajdowych MŚ. Jeszcze gdzieniegdzie widziałem koleiny i kto wie, może nawet ślady opon tych bestii ;)

Przypadkiem natrafiłem także na polski Stonehenge. Mazurski park kamienny co prawda datowany jest na rok 2001, ale kto by się tam datami przejmował. Kamień jest kamień. Liczy się przesłanie i motyw jego powstania. Szacun dla jego twórcy.

Niech będzie pochwalony Bocian Chrystus. Jest go tu więcej niż krzyży.

Kolejne zetknięcie ze Śniardwami, tym razem z ich zachodniej strony do której nigdy nie dopłynąłem na żaglach. Płytko tu, mało żeglarzy się na to decyduje, a szkoda, bo to również piękna strona jeziora, może nawet piękniejsza.

Po rozbiciu namiotu dałem się ponieść plażingowi i relaxingowi. Bociany jak widać, też lubią to czynić.

Trochę zauroczyłem się w Nowych Gutach. Czułem się tu trochę jak nad Zatoką Pucką. Podobna głębokość wody, piaszczyste brzegi i zejścia do jeziora, sporo windsurferów, kilka knajpek i generalnie świetny klimat. Na pewno taniej i bliżej niż na Helu. A co najważniejsze, jest tu chyba jeden z najlepszych zachodów słońca na Mazurach.