• Suma podjazdów 144 m
  • Kalorie 1091 kcal

Tour de Masuria, etap 4

Środa, 12 lipca 2017 | Komentarze 1

4 dzień. Znów wyjrzało słońce i zrobiło się przyjemnie dla ducha i ciała. I dobrze, bo dziś sporo zwiedzania. Tour de Masuria wjechał do III Rzeszy, gdzie na lotnej premii w Mauerwald (Mamerki) odwiedził "Miasto Brygidy" - Kwaterę Główną Niemieckich Wojsk Lądowych, gdzie w latach 1940-44 wybudowano dla potrzeb najwyższych generałów i oficerów Wehrmachtu około 30 żelbetonowych schronów, które świetnie zachowały się do dziś.

Gdy byłem tu po raz ostatni z 10 lat temu było tak jakby mniej kiczowato. Teraz niestety zrobiło się nieco pstrokato, jak to w Polsce bywa, dodano jakieś manekiny poprzebierane w hitlerowskie szmaty, kukłę Hitlera, imitację bursztynowej komnaty, czy miniaturowy u-boat zrobiony z kawałka blachy. Jakieś to wszystko tandetne i nie pasujące do wzniosłości historycznej tego miejsca, no ale biznes is biznes, wszystko do zobaczenia za jedyne 17 zł. Osobiście dałbym najwyżej piątaka.

Kropkę nad i dopełnia metalowa wieża widokowa wznosząca się na 9 pięter, pasuje tu jak kwiatek do kożucha, no ale przynajmniej widoki z góry na jeziora całkiem w pytkę, więc wybaczam.

Miałem odwiedzić jeszcze śluzę w Leśniewie, ostatnim razem doszedłem do niej pieszo wzdłuż Kanału Mazurskiego. Tym razem się nie udało, zbyt porośnięty chaszczami, a nie chciało mi się jechać od dupy strony, więc sobie darowałem. Zatem obrałem kierunek nach Węgorzewo. Kilka km przed nim natrafiłem na przebiegający akurat tędy odcinek Green Velo. No nie powiem, zapachniało wielkim światem. Szeroka asfaltowa aleja, świetnie oznakowanie i kapitalne wyposażone w mapy, w szmery bajery wodotryski pit stopy. Właśnie tu zaostrzyłem sobie ząbki na przyszłoroczny trip przebiegający właśnie którymś z odcinków Green Velo.

Marina w Węgorzewie, bardzo lubię. Obowiązkowa przerwa na piwko w "Kei"

I to był najbardziej wysunięty na północ punkt mojego touru. Z Węgorzewa znów zacząłem kierować się na południe, w kierunku Pisza, tyle, że drugą stroną jezor. Przerwa na chwilę zadumy oraz zwilżenie stópek w Harszu.

Zdorkowo. Przepiękna dziura nad jeziorem Dargin z trzema domami na krzyż. Niezła tawerna obowiązkowo ze Specjalem z kija za szóstaka, małe pole namiotowe, keja do cumowania i świetna plaża, czego chcieć więcej? No, może tylko mniej dzieciaków latających w koło jak opętane. Ale to są detale.