• Suma podjazdów 206 m
  • Kalorie 864 kcal

Tour de Masuria, etap 3

Wtorek, 11 lipca 2017 | Komentarze 0

Trzeci dzień przywitał mnie niemrawym słońcem, ale z każdą kolejną godziną przybywało chmur. Trzeba więc było się śpieszyć, żeby zdążyć przed prognozowanymi opadami i burzą. Dziś w planach były lajtowe 40km z hakiem, z Orła do Kirsajt. Znów nie do końca wyszło i jako, że nie zdążyłem przed burzą, schroniłem się tam gdzie za żadne skarby nie chciałem nocować, ale ostatecznie musiałem, czyli w Sztynorcie. Niegdyś mekka dla żeglarzy, bywałem tu i ja, dziś, mimo, że nadal tu ładnie, to jednak wprowadzenie cen i standardów "warszawskich" zabiło cały zajebisty żeglarski klimat jaki tu przez lata panował. R.I.P.

To był etap na którym jak nigdzie można doświadczyć wszystkich możliwych mazurskich dróg. Raz boski szuter, innym razem brukowa autostrada w stylu Paryż-Roubaix, innym razem trawiasto-błotniste dziewicze, rzadko odwiedzane odcinki czerwonego szlaku pieszego, ot, Mazury w pigułce. Loffciam.

Sztynort przywitał mnie deszczem i burzą, musiałem się więc w nim schronić, a nie kawałek dalej, gdzie planowałem spędzić nockę tak trochę bardziej na dziko. Niestety warunki nie bardzo na tą dzikość mi pozwalały, Sztynort dał mi więcej cywilizowanych opcji schronienia. Trudno, trasa skrócona.

Piwo w kultowej "Zęzie" 9 zł... To właśnie dlatego żeglarze częściej nazywają tą tawernę "Nędza". A jeszcze z 8 lat temu łoiło się tu wódę i browary z puszki po 2 zł do bladego świtu w asyście kilkudziesięciu innych świetnie bawiących się żeglarzy. Dziś, godziny wieczorne, smaki są, a tu ledwie garstka ludzi, rodziny z dziećmi i mdła kulturka, eh... coście skurwysyny uczynili z tą krainą.

Potem znów zaczęło padać, akurat leciał na scenie w porcie mały koncert szantowy, fajnie grali, nóżka chodziła, no ale ten pieprzony deszcz wszystko popsuł. A co można robić w namiocie kiedy pada? No np. można trochę poczytać. Jutro na szczęście ma być ładniej.