• Suma podjazdów 284 m
  • Kalorie 1110 kcal

Tour de Masuria, etap 2

Poniedziałek, 10 lipca 2017 | Komentarze 2

Gdyby wszystkie poniedziałki wyglądały tak samo, byłyby moim ulubionym dniem tygodnia. Świetna pogoda, a nawet nieco za gorąco jak na rower, do tego królewski etap z Ruciane-Nida do Rynu, a właściwie to nawet dalej za Ryn, ale o tym za chwilę.

Najpierw trzeba było przedrzeć się przez gęstą Puszczę Piską wzdłuż jez. Bełdany. Fajne szutrowe drogi, podjazdy i zjazdy, bajunia.

Z puszczy wyjechałem wprost na "stolicę" Mazur, acz moim zdaniem Mikołajki mogą być stolicą co najwyżej kiczu, lansu i hałasu, no ale co kto lubi. Pstryk i jazda dalej.

Kanał Tałcki. Dołem płynąłem dziesiątki razy, górą - właśnie traciłem cnotę.

Aż w końcu pojawił się na horyzoncie Ryn, ale jak się okazało, druga wybrana przeze mnie baza noclegu była niegodna mojego przyjęcia (pole namiotowe w internetach oczywiście istnieje, ale w realu już tak nie bardzo), więc poszusowałem dalej żegnając ozięble i nastawione zadkiem na turystę z namiotem miasto.

Pół godziny później dziękowałem Bogu, że Ryn nie wypalił. Oto ledwie 6 km dalej nad małym jeziorem Orło odnalazłem najlepsze pole namiotowe ever. Najlepsze, bo jakby nieczynne, tzn. niby czynne i zadbane, ale w zasadzie bezludne i nieodwiedzane przez turystów, byłem jedynym gościem. Właściciele mieszkający 2 km dalej w wiosce bez sklepu nawet trochę się zdziwili, że ktoś chce się u nich rozbić. "Panie, ależ proszę bardzo, 10 zł i pole jest Pana na wyłączność". Biorę! Nawet dostałem butelkę wody gratis.

Pojechałem i moim oczom ukazał się... wprost obłędny widok. Mała polanka z lekkim pagórkiem, łagodnym zejściem do czystego i dzikiego jeziora. Własny pomost, własne kaczki i komary, nawet własna burza z piorunami, która postanowiła mnie w nocy odwiedzić. Zero człowieków w zasięgu wzroku, zero elektryczności, cywilizacji, wrzasków i hałasów, tylko cisza, natura i ja, dlatego brawo ja i brawo Orło. Polecam to miejsce.